Economic

Specialistii nostrii ofera consultanta economica pentru membrii prin Departamentul sau Economic in urmatoarele domenii:

  • consultanta de management
  • consultanţă tehnico – economică şi evaluare
  • consultanta pentru obtinerea de finantari rambursabile si nerambursabile
  • consultanta financiara si fiscala

Orice persoană juridică sau fizică cu funcţie de conducere simte nevoia de APARTENENŢĂ la o structură (instituţie) care poate să-i asigure: protecţie împotriva abuzurilor de orice fel, relaţii de afaceri, informaţii utile, dezvoltarea afacerilor, contacte cu parteneri din ţară şi străinătate etc.

Organizaţia patronală, structurată ca o instituţie funcţională, poate reprezenta interesele unui membru al său mai bine decat o poate face singur. Pentru dezvoltarea unei firme sau filiale, PR ofera prin Departamentul sau Business to Business urmatoarele servicii:

  • promovarea produselor si serviciilor intre / membrilor Patronatului Roman.
  • stabilirea de relatii de afaceri pe piata interna si externa
  • facilitarea prezentei in cadrul targurilor si expozitiilor interne si internationale

 

FORUMUL NAȚIONAL AL FEDERAȚIEI PATRONATUL ROMÂN DIN 26.06.2014 DE LA SIBIU

Evaluarea unor prevederi administrative cu care se confruntă mediul de afaceri

 

 Dr. ing LAURENȚIU BOGATU

Consilier economic C.P.R

Confederația Patronatul Român – prima instituție patronală din România reprezentativă la nivel național

BUCUREȘTI – 17 decembrie 2013

Comunicat tip General în Afaceri, Media/Publicitate, ONG

Avem onoarea să vă informăm că, prin Sentința Civilă nr. 5 Rz./27.06.2013 pronunțată de Tribunalul București, Secția a III-a Civilă în dosarul nr. 8787/3/2013 s-a constatat îndeplinirea dispozițiilor legale și în temeiul prevederilor art. 72 din Legea nr. 62/2011 – Legea Dialogului Social, se declară reprezentativitatea Confederației Patronatul Român la nivel național.

“Confederația Patronatul Român ˮ (C.P.R) este prima instituție patronală din România care a obținut reprezentativitate la nivel național conform noii Legi a Dialogului Social.

Anterior, prin sentința civilă nr. 22 Rep./09.08.2012 pronunțată de Tribunalul București Secția a IV-a Civilă în dosarul nr. 27714/3/2012, văzând îndeplinite condițiile prevăzute de art. 72 și art. 73 din Legea nr. 62/2011 s-a constatat reprezentativitatea la nivel național a Federației Patronatul Român pe 8 (opt) sectoare importante ale economiei naționale.

Confederația Patronatul Român (C.P.R) reprezintă și apără interesele economice, sociale, juridice și fiscale ale celor peste 5.400 firme și peste 630.000 salariați, respectiv peste 18% din salariații economiei naționale.

GHEORGHE NAGHIU – PREȘEDINTE C.P.R


 

Ministerul Economiei – Departamentul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Mediul de Afaceri și Turism,
Direcția Politici pentru Mediul de Afaceri

 

Sesiune de Dialog și Dezbatere

București, Hotel Howard Johnson, 21 Noiembrie 2013

GRUPUL DE LUCRU AL M.E. – D.I.M.M.M.A.T

Identificarea/simplificarea barierelor administrative cu care se confruntă mediul de afaceri; elaborarea și implementarea unor indicatori calitativi și cantitativi de monitorizare

Cod SMIS: 37634

  • Prin prevederile Ordonanţei de urgenţă nr. 102/2013 se stabileşte (Taxa pe  stâlp – CHITOIU)  un impozit de 1,5% din valoarea construcţiilor din toată activitatea economică, baza de impozitare stabilită are potential distructiv major asupra valorii economice adăugate având în vedere că activele care generează această  această bază  sunt cele de productie.
  • Aspectele cele mai importante care trebuie avute în vedere pentru o astfel de analiza sunt:
  • (1) Baza de impunere
  • (2) Cota de impunere-trebuie analizat impactul impozitului pe construcţii asupra marjei de profit
  • (3) Analiza activelor care fac obiectul impozitării
  • (4) Asigurarea clarităţii privind platitorul de impozit în cazul amenajărilor în spaţii închiriate
  • (5) Analiza activelor scutite de impozitul pe clădiri potrivit Codului Fiscal
  • (6) Includerea in exceptii a lucrarilor de constructie noi care urmeaza sa fie trecute in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale
  • MEDIUL DE AFACERI
  • RELATIE  BENEFICIAR, INTERMEDIAR,  PRODUCATOR  DE MATERIALE ŞI SERVICII (NEPROTEJAT).
  • 1. BENEFICIARUL  propune să  cumpere cu 6 lei/u.p. sau serviciu  de la un PRODUCĂTOR (NEPROTEJAT) care vrea să livreze  cu 6 lei/ u.p. cu plata la 30 de zile.
  • 2. INTERMEDIARUL (CONSTITUIT DIN BENEFICIAR + ALTII), îi oferă PRODUCĂTORULUI  sa cumpere cu 8 lei / u.p. cu plata la 60 – 90 de  zile și acesta acceptă.
  •  3. INTERMEDIARUL  simultan propune BENEFICIARULUI să-i  vânda cu 4 lei/ u.p., cu plata la livrare care bineînţeles ca acceptă!!!
  • 4. Practic INTERMEDIARUL cumpara cu 8 lei/t u.p. și vinde cu 4lei/ u.p. atâta timp cât este dispus PRODUCĂTORUL să livreze marfa  cu plata  ÎNTÎRZIATĂ SAU ulterior  termenelor stabilite  la  90 -120 zile!
  • 5. PRODUCĂTORUL se revolta nu mai livrează  marfă,  INTERMEDIARUL  care a încasat de la BENEFICIAR plata lunară,  în conturi nu are niciun  BAN .  Pe baza solicitărilor PRODUCATORULUI  intra în insolvența.
  • 6. BENEFICIARUL a câștigat 2 lei / u.p., INTERMEDIARUL a câștigat si el 4 lei/ u.p. și toată paguba pe producția livrată fară a fi plătită ramâne in sarcina PRODUCATORULUI (NEPROTEJAT), care intră în faliment.

 

PATRONATE POLITICIENI
Mediul de afaceri din România
  • realitate
  • pesimism
  • propuneri concrete
  • viitor
  • optimism
  • iterări
Decizii bazate pe
  • studii de marketing
  • strategii proprii
  • rezultate anterioare
  • cunoașterea legislației
  • presupuneri optimiste
  • informații redue sau medii
  • informațiile din studii sau strategii nu sunt aplicate
  • principiul "poate se va întâmpla"
  • haos generalizat în legislație
Justificări
  • asigurarea producției
  • menținere angajați
  • achitare datorii la stat
  • achitare furnizori, bănci
  • investiții
  • profit
  • programult de guvernare
  • directive U.E., Banca Mondială
  • Fondul Monetar
  • asigurarea veniturilor la bugetul de stat pentru cheltuieli stabilite de politic